Opis techniczny

AH-2.2

Wielozadaniowy, dwu-osobowy, ultralekki śmigłowiec ARGO AH-2.2 został zaprojektowany do komfortowego, szybkiego i bezpiecznego latania.Śmigłowiec ARGO AH-2.2 w swojej klasie wyróżniają następujące cechy: 

-doskonała sterowność,

-stabilność lotu, zwrotność,

-małe wibracje i niski poziom hałasu,

to wszystko zalety doskonałego balansu i wirnika z trzema łopatami; Silnik pracuje na benzynie E-95 co w połączeniu z niewielkimi wymiarami pozwala na wydajne działanie i niezależność usług lotniskowych; Innowacyjny projekt do ultralekkich śmigłowców; Wystarczająca ilość miejsca dla 2 pasażerów; Jednostka napędowa to nowoczesny, lekki silnik ULPower pracujący na standardowym paliwie samochodowym; Wirnik posiada 3 łopaty, których kształt nie generuje dużego oporu aerodynamicznego, zapewniające niewiarygodną stabilność w locie; Dzięki nowoczesnemu, 4-cylindrowemu silnikowi wykorzystywanemu w statkach powietrznych o mocy 150 KM można rozwinąć prędkość do 200 km/h. Jednostką napędową śmigłowca jest silnik ULPower, model UL350 iHPS Ten mocny silnik został zaprojektowany do wykorzystania w śmigłowcach i wiatrakowcach i wyposażony w wymuszony układ chłodzenia. Zasysane neutralne powietrze nie chłodzi głowic cylindrów w wystarczający sposób. Tak więc wentylator napędzany wałem korbowym wdmuchuje powietrze wzdłuż aluminiowych skrzynek powietrznych. Po zmodyfikowaniu wału rozrządu i kolektora dolotowego UL350 iHPS generuje 150KM przy 3500obr/min. Ten system wymuszonego chłodzenia posiada zintegrowaną chłodnicę oleju. Cechy silnika:

-4-suwowy, 6-cylindrowy, typu boxer; 

-Podwójny, elektroniczny zapłon iskrowy (zmienny układ rozrządu); 

-elektroniczny, wielopunktowy wtrysk paliwa (skompensowane ciśnienie i temperatura); 

-Elektroniczny ogranicznik obrotów;

-Bezpośredni napęd wirnika;

-5-łożyskowy wał korbowy o doskonałym utwardzeniu z dodatkowym, dużym łożyskiem oporowym (typu kulowego); 

-Pojedynczy, centralnie umieszczony wał rozrządu; 

-Popychacze i zawór nad głowicą „OHV” (brak hydraulicznych kompensatorów);

-Obieg wymuszony, mokra miska olejowa ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia; 

-Cylindry i głowice cylindra chłodzone powietrzem naporowym;

-Zintegrowana prądnica prądu stałego, ze stałym, magnetycznym, zewnętrznym prostownikiem-regulatorem;

-Rozrusznik elektryczny;

-Elektryczna pompa paliwa i regulator ciśnienia usuwający korek parowy i umożliwiający rozruch nawet w niekorzystnych warunkach.