Opis techniczny

AH-3.4

12 lat projektowania statków powietrznych oraz duża ilość godzin testowych lotów na wielu śmigłowcach sprawiły, że zaczęliśmy analizować ten rynek. Odkryliśmy, że istnieje na nim głównie 4-osobowy/tłokowy śmigłowiec wyprodukowany w latach 70-tych ubiegłego wieku. Musieliśmy coś w tej kwestii zrobić.

Projekt kabiny oparto na opatentowanej technologii wykorzystywanej na całym świecie. W pełni monolityczna konstrukcja kabiny wykonana jest z podwójnej, wylewanej warstwy kompozytów węglowych ze zintegrowaną klatką bezpieczeństwa wykonaną ze zbrojonego krótkim włóknem węgla oraz poduszkami bezpieczeństwa. Płaską, dwuwarstwową podłogę wyposażono w wielozadaniowe szyny. Kabina może pomieścić 4 pasażerów. Za siedzeniami pasażerów znajduje się podwójna przegroda izolująca kabinę od dźwięków zewnętrznych komory silnikowej, posiadająca dwa oddzielne schowki bagażowe. Przeciwwybuchowe zbiorniki paliwa o pojemności 150 litrów znajdują się tuż za silnikiem/masztem. Wszystkie układy sterowania i obwody elektryczne umieszczono w podłodze w celu zapewnienia maksymalnej ochrony. Wzierniki zapewniają dostęp do instalacji i obsługi technicznej. Nos kabiny wykonano z poliwęglanu, który zapewnia jego amortyzację. Pod nogami znajduje się duża, przezroczysta powierzchnia. Drzwi z obu stron nie posiadają centralnego mocowania. Można je zdemontować w łatwy sposób. Olejowo-pneumatyczne amortyzatory zapewniają miękkie lądowanie i niwelują rezonans naziemny. Klasyczne płozy mają zamontowane koła umożliwiające łatwe zaparkowanie śmigłowca. System wirnika nośnego składa się z 3 łopat wyposażonych w tłumiki drgań, sworzeń mocujący oraz drążek wzdłużny. Wysoka bezwładność łopat oraz mały ciężar ich końcówek zapewniają łagodny, odpowiedni i bezpieczny obrót. System śmigła ogonowego składa się z 2 łopat, przegubów oraz cięgien sterujących zapewniających bezpieczne. Moc przekazywana jest za pomocą stalowego wału. Tylna część kadłuba może być w łatwy sposób całkowicie zdemontowana, co stanowi doskonały dostęp do komory silnikowej. Duża, pozioma belka ogonowa zwiększa stabilność śmigłowca. ARGO AH-3.4 posiada trzy poziome stateczniki. Statecznik główny, z tyłu, posiada aktywny profil, na którego przy większej prędkości działa mniejsza siła, co wpływa na zwiększenie mocy w trakcie wznoszenia i prędkości. Poziome skrzydełka aerodynamiczne zapewniają lepszą stabilność w przechyle. Jednostką napędową śmigłowca jest silnik ULPower, model UL 520. 

Cechy silnika:

-4-suwowy, 6-cylindrowy, typu boxer;

-Podwójny, elektroniczny zapłon iskrowy (zmienny układ rozrządu);

-elektroniczny, wielopunktowy wtrysk paliwa (skompensowane ciśnienie i temperatura); 

-Elektroniczny ogranicznik obrotów; 

-7-łożyskowy wał korbowy o doskonałym utwardzeniu z dodatkowym, dużym łożyskiem oporowym (typu kulowego); 

-Pojedynczy, centralnie umieszczony wał rozrządu; 

-Popychacze i zawór nad głowicą „OHV” (brak hydraulicznych kompensatorów); 

-Obieg wymuszony, mokra miska olejowa ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia;

-Cylindry i głowice cylindra chłodzone powietrzem naporowym; Zintegrowana prądnica prądu stałego, ze stałym, magnetycznym, zewnętrznym prostownikiem-regulatorem;

-Rozrusznik elektryczny;

-Elektryczna pompa paliwa i regulator ciśnienia usuwający korek parowy i umożliwiający rozruch nawet w niekorzystnych warunkach.

Dostępne wkrótce 2018 -2019